CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 28, 2012

ujian itu keuntungan

assalamualaikum...

" arghh, kenapalah tuhan tidak adil kepada aku"....kenapa aku diuji sebegini sedangkan manusia lain tidak..tension betul.
*kita semua msti pnah pkir cmni kn?

ermm,aku xnak ulas pnjang2,cuma pandangan aku,x spatotnya kita pkir mcm tu kn..subhanallah..ttbe aku asa trgerak ati nk share sumtink untuk djadikan pedoman..entry yang aku baca ney sngt mnarik bcoz ianya brjaya mmbuka minda n jiwa aku..n rasanya sesuai kot dngan tajuk yg tnga dbincangkn skrang..klau nk bca full entry boleh lar bkk iluvislam..sumpah,bez!btw, ssiapa yg pnah pkir mcm kt ats tu,pgang kata2 ney yer:)

*(ney aku copy part yg brkaitan jer..)

''Sememangnya buat jiwa dan hati yang tidak cekal dengan ujian yang diberikan akan terus menyalahkan fitrah dan norma kehidupan. Lebih parah ada yang menyalahkan Allah sebagai pembeban  kepada hidup mereka. Manusia diuji kerana dirinya sudah mendapat perhatian di pandangan Allah, tetapi pandangan yang bagaimana? Pandangan itu ialah pandangan kasih dan sayang pencipta kepada hambanya. Beruntunglah manusia yang sering diuji kerana hidupnya mendapat perhatian dari Allah yang maha mengatahui mengapa ujian itu diberikan.''

pesanan buat semua dan dri sndri..:)
-syidah-

0 Coretan Chumill:

Post a Comment